Șase schimbări în stilul de viață, recomandate înainte de FIV

Șase schimbări în stilul de viață, recomandate înainte de FIV

Chiar dacă stilul de viață pare o noțiune mult prea generală, pe care ai impresia că „se bate monedă” mai mult decât e necesar, te înșeli. Fiecare aspect din ceea ce înglobează stilul de viață are contribuția sa bine definită la starea generală de sănătate. Chiar și cele mai mici modificări aduc mari beneficii.

Deși ai putea crede că reușita unei fertilizări in vitro nu este sub controlul tău, în realitate poți contribui la creșterea șanselor unui rezultat fericit. Această „aventură” poate fi comparată cu participarea la Olimpiadă. Organismul va fi supus unor provocări, iar pentru asta trebuie să se pregătească asemenea unui sportiv. Să fie în cea mai bună formă a sa. Iată care sunt cele șase schimbări esențiale în stilul de viață, de care organismul tău are nevoie înainte de o fertilizare in vitro:

  1. Renunță la fumat și alcool

Atât la femei cât și la bărbați, fumatul are un impact negativ asupra aparatului reproductiv. Nicotina afectează calitatea ovocitelor, îmbătrânindu-le. În plus, interferează și cu nivelurile de hormoni feminini, ceea ce poate conduce la dereglări ale ciclurilor. Fumatul mai diminuează și nutrienții din organism necesari susținerii fertilității, concomitent cu introducerea unor substanțe toxice în acesta. În ceea ce priveȘte alcoolul, este de reținut că acesta afectează glandele suprarenale și încetinește eliberarea hormonilor produși de acestea. Urmarea este o afectare directă a calității ovocitelor.  

  1. Consumă alimente care îmbunătățesc fertilitatea

În primul rând alege să mănânci alimente proaspete, cât mai naturale, dacă se poate chiar bio. Include în dietă cereale, fructe de pădure, goji, varză, pește, nuci, ouă, lăptișor de matcă, polen.

  1. Reglează problemele de somn

Durata și calitatea somnului influențează hormonii sexuali, ovulația și producția de spermă. Prin urmare, este esențial ca ambii parteneri să beneficieze de un somn de bună calitate. Creați-vă o rutină de somn, nu folosiți dispozitive electronice în dormitor (televizor, laptop, tabletă),  nu consumați la ore târzii băuturi pe bază de cofeină.

  1. Elimină stresul

Este suficient de stresant un ciclu FIV ca să mai permiți și altor motive să îți tulbure liniștea. Ignoră tot ce ar putea să te afecteze emoțional și concentrează-te doar asupra lucrurilor pozitive.

  1. Ia-ți vitaminele prescrise de medic

Administrarea suplimentelor prenatale nu se face doar ca să fie făcută, ca un moft. Importanța lor a fost studiată și dovedită. Respectă sfatul medicului și fii consecventă în a urma schema indicată de el.

  1. Practică exerciții de respirație

Învață și practică respirația abdominală, pentru că este mai naturală și mai eficientă decât cea „de piept”. În acest fel elimini hormonii de stres și stimulezi relaxarea prin activarea sistemului nervos parasimpatic. Acest tip de respirație îți va fi de folos mai ales în momente tensionate precum recoltarea de ovocite sau embriotransferul.

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website