Vitamina D în sarcină

Vitamina D în sarcină

Noul statut, cel de femeie însărcinată, aduce cu sine destul de multe modificări, fie că ele sunt la nivel al metabolismului, fie hormonale, fie neuro-psihice. Împreună, acestea contribuie la pregătirea organismului pentru următoarele nouă luni de sarcină.

O importanță aparte în noua viață de femeie însărcinată o reprezintă alimentația. Perioada de sarcină este una în care gravida este bine să mănânce echilibrat și, în niciun caz, să mănânce pentru doi. Este mai importantă calitatea alimentelor, nu cantitatea consumată la fiecare masă. Și nu de puține ori, indiferent de anotimpul traversat, vitaminele prenatale sunt recomandate în dieta viitoarei mame tocmai pentru ca fătul să primească toți nutrienții necesari pentru a se dezvolta corect.

Pe lângă toate celelalte vitamine și minerale recomandate, vitamin D are un rol foarte important. De această vitamină ai nevoie pentru a avea, împreună cu pruncul tău, oase și dinți sănătoși. Ajută sistemul imunitar să lupte împotriva infecțiilor și poate contribui la prevenirea diabetului zaharat și a unor forme de cancer. Nu în ultimul rând, scade riscul de a naște un copil rahitic sau de a dezvolta rahitism în copilărie.

Știai?
Nivelul vitaminei D din organism se măsoară printr-un simplu test de sânge. Limitele normale se încadrează între 30.0 – 74.0 ngml, iar un nivel mai mic indică un deficit de vitamin D și trebuie corectat prin suplimente.

Prin expunerea la soare moderat, din aprilie până în octombrie, corpul nostru produce, în cele mai multe dintre cazuri, o cantitate suficientă de vitamin D. Avem nevoie de 20 de minute de expunerea la lumina soarelui pentru a produce, atât de plăcut, vitamina D în organism.

Lipsa acestei vitamine din corp pe timpul sarcinii poate echivala cu risc de naștere prematură sau chiar de preeclampsie. Tocmai de aceea, stabilirea dozei de care are nevoie femeia însărcinată o face medicul care urmărește evoluția sarcinii.
Pentru făt, vitamina D poate avea efecte benefice asupra danturii acestuia, știut fiind că aceasta scade riscul apariției cariilor și întărește smalțul dinților la copii.

Alimentele sunt o sursă secundară de vitamina D. Cele mai importante surse naturale de vitamina D, și pe care o femeie însărcinată le poate include în dieta zilnică, sunt lactatele (din lapte de vacă sau de capră), ciupercile shiitake și maitake, gălbenușurile, cerealele, sucul de portocale.
credit foto: pinterest.com

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website